Člověk se musí neustále vzdělávat. Konference jsou ideálním způsobem jak načerpat nové, inspirující poznatky, potkat zajímavé lidi, navázat potřebné kontakty a v neposlední řadě vypít spoustu kávy.
Od konference uběhl sice už týden, ale chvíli trvalo, než si všechny nabité informace našly správný šuplík v mozku. Co jsem si z konference věnované kvalitnímu obsahu odnesla?
Kromě starého známého: „Obsah je král“, tak i to, že zdrojů pro kvalitní obsah najdete nepočitatelně. Každá firma má svou historii, svůj příběh, své poslání a vize. To všechno jsou informace, které zajímají nejen zákazníky, veřejnost, ale i novináře. Filip Rožánek zdůrazňoval, že novinářům nemůžete nařizovat, co o vás mají psát. Ale můžete je v dobrém inspirovat.
Má cenu psát blog?
Na konferenci se také řešilo, jak zjistit prodejní efekt blogu, pokud přímo z něj nevedl odkaz do e-shopu. Co když věrný čitatel blogu projde kolem kamenného obchodu a nakoupí? Jak měřit takový efekt? Odpověď určitě nepotěší analytiky. Těžko, skoro vůbec. Přesto jsou v Tchibu přesvědčení, že blog je důležitý. A nejen oni, tomu jakými tématy plnit blog byla věnovaná třetina přednášek, takže něco na něm bude.
Tématem bylo také, jak se vypořádat s tím, když se do vaší komunikace pustí internetový troll. Základem k úspěchu je ho správně identifikovat, nepřiživovat a přiznat si, že některé internetové války nemůžete vyhrát.
Na spoustě případových studií bylo ukázáno, že kvalitní obsah není jen současným módním trendem a marketingovým klišé. On funguje, i když mu možná trochu déle trvá, než vám to dokáže.
Byl to krásný den. V prostorách OKSystemu se sešla řada „contentových“ nadšenců, jídlo bylo výborné a káva jakbysmet. Konference jen potvrdila, že setkávat se, rozšiřovat si obzory a poslouchat poznatky ostatních se vyplatí nejen v content marketingu, ale všeobecně pořád.
Tak zase brzy nashledanou ;)
Přečtěte si další novinky a články z dění v agentuře a světě marketingu a PR.