Radka Husáková
Téměř všechny firmy budou od května 2018 řešit rapidní zeštíhlení své databáze kontaktů na zákazníky. Tento „zkrášlovací“ proces rozhodně nebude dobrovolný a firmy se musí smířit s tím, že až 75 % kontaktů, které mají ve své databázi, zkrátka budou muset vymazat. Co s tím? Podělím se s vámi o pár poznatků ze školení E-mailing (před a) po zahájení GDPR.
Kontakty, které sbíráte mnohdy i dvě desetiletí, letos v květnu 2018 možná ztratíte nadobro. Podle novely GDPR o ochraně osobních údajů je potřeba, aby ke všem kontaktům, které máte v databázi, byly přidruženy jednak souhlas se zpracováním osobních údajů, ale také souhlas se zasíláním obchodního sdělení nebo jiného konkrétního marketingového účelu.
Pokud vaše kontakty nejsou sbírány v souladu s GDPR, budete muset vaše kontakty znovu oslovit a o tyto souhlasy je požádat. Udělejte si tento malý test, zdali jsou vaše kontakty v souladu s GDPR. Pokud si u některého bodu nejste jisti, pravděpodobně vaše data nejsou v souladu s GDPR.
Pokud zákazníkům pošlete strohý e-mail s žádostí o souhlas se zpracováním údajů a zasílám obchodního sdělení, velmi pravděpodobně bude návratnost mizivá. Udělejte toto sdělení zajímavé a nabídněte něco navíc. Vy přece po zákaznících chcete něco navíc, proto musíte něco nabídnout.
Důležité je při procesu obnovení kontaktů dobře cílit. Rozdělte si databázi ať už podle zájmů, pohlaví nebo jiných preferencí a snažte se e-mail maximálně personalizovat. Jedním všeobecným sdělením pro všechny vyplýtváte svoji munici naprosto zbytečně.
Jak přesně takovou obnovovací kampaň naplánovat a celkově připravit marketing na platnost GDPR vysvětlí Karel Koupil na školení E-mailing (před a) po zahájení GDPR, které je svojí podstatou unikátní, a velmi prakticky provede marketéry, jak se s novelou GDPR vypořádat.
Tags: Marketing, GDPR