×

Firmy přijdou s platností GDPR o 75 % svých databází. A co vy? Udělejte si test.

Radka Husáková Radka Husáková

Téměř všechny firmy budou od května 2018 řešit rapidní zeštíhlení své databáze kontaktů na zákazníky. Tento „zkrášlovací“ proces rozhodně nebude dobrovolný a firmy se musí smířit s tím, že až 75 % kontaktů, které mají ve své databázi, zkrátka budou muset vymazat. Co s tím? Podělím se s vámi o pár poznatků ze školení E-mailing (před a) po zahájení GDPR.

Kontakty, které sbíráte mnohdy i dvě desetiletí, letos v květnu 2018 možná ztratíte nadobro. Podle novely GDPR o ochraně osobních údajů je potřeba, aby ke všem kontaktům, které máte v databázi, byly přidruženy jednak souhlas se zpracováním osobních údajů, ale také souhlas se zasíláním obchodního sdělení nebo jiného konkrétního marketingového účelu.

Pokud vaše kontakty nejsou sbírány v souladu s GDPR, budete muset vaše kontakty znovu oslovit a o tyto souhlasy je požádat. Udělejte si tento malý test, zdali jsou vaše kontakty v souladu s GDPR. Pokud si u některého bodu nejste jisti, pravděpodobně vaše data nejsou v souladu s GDPR.

Obnovení souhlasu pro GDPR test

Jak ale kontakty obnovit?

Pokud zákazníkům pošlete strohý e-mail s žádostí o souhlas se zpracováním údajů a zasílám obchodního sdělení, velmi pravděpodobně bude návratnost mizivá. Udělejte toto sdělení zajímavé a nabídněte něco navíc. Vy přece po zákaznících chcete něco navíc, proto musíte něco nabídnout.

Co funguje: 

  • Soutěže
  • Anketa
  • Dárek
  • Pozvánky do věrnostních programů
  • Prémiový, jinak běžně placený, obsah zdarma

Důležité je při procesu obnovení kontaktů dobře cílit. Rozdělte si databázi ať už podle zájmů, pohlaví nebo jiných preferencí a snažte se e-mail maximálně personalizovat. Jedním všeobecným sdělením pro všechny vyplýtváte svoji munici naprosto zbytečně.

Jak přesně takovou obnovovací kampaň naplánovat a celkově připravit marketing na platnost GDPR vysvětlí Karel Koupil na školení E-mailing (před a) po zahájení GDPR, které je svojí podstatou unikátní, a velmi prakticky provede marketéry, jak se s novelou GDPR vypořádat.

Tags: Marketing, GDPR

Fotka autora - Radka Husáková
Více informací o autorovi

Radka Husáková

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.