×

Proč vítat negativní komentáře s otevřenou náručí?

Radka Husáková Radka Husáková

Pochopte, proč je lidé píší, a využijte je ve svůj prospěch.

„Hlavně ať nám tam nikdo nenapíše nic špatného.“

Tuhle větu slýchám od klientů a účastníků mých marketingových kurzů už 12 let. Nejčastěji ji zmiňují ve spojení s negativními komentáři na Facebooku nebo Instagramu. Ale mám pro vás dobrou zprávu – negativních komentářů se nemusíte bát. Naopak! Mohou být vaším skvělým pomocníkem.

Proč lidé píší negativní komentáře?

To, že někdo nesouhlasí s vaším názorem nebo se mu nelíbí váš produkt, je naprosto normální. Co však často zvedá tepovku podnikatelům, jsou urážlivé, vulgární, arogantní nebo dokonce lživé komentáře. Proč je lidé píší? Důvody jsou různé:

Facebookové svaly

Na internetu je jednoduché „ukázat sílu“. Když by vás však autor měl konfrontovat osobně, pravděpodobně by neřekl vůbec nic. Sociální sítě poskytují prostor pro projevení emocí, které v reálném světě zůstávají potlačené.

Sladká anonymita

I když většina lidí na Facebooku vystupuje pod svým jménem, stále to není přímá osobní komunikace. Sociální sítě dávají prostor vyjádřit věci, které bychom osobně pravděpodobně nevyslovili.

Nízké sebevědomí

Lidé, kteří rádi poukazují na chyby druhých, často sami cítí, že nejsou dostatečně silní. Srovnaný a sebevědomý člověk respektuje okolí a nemá potřebu nikoho urážet. Když vám někdo napíše negativní komentář, berte to jako poklonu – možná jste pro něj zkrátka příliš dobrý.

Jak se s negativními komentáři vypořádat?

Pokud chcete být aktivní na sociálních sítích, negativní komentáře se stanou součástí hry. Důležité je vědět, jak na ně reagovat s grácií a udržet si klidnou hlavu.

1. Reagujte – ale s nadhledem

Odlehčená odpověď může nejen zklidnit situaci, ale také pobavit vaše sledující. Ignorování však často posiluje sílu negativního komentáře.

2. Mazání vulgárních komentářů

Pokud komentář obsahuje sprosté slovo, není důvod váhat – smažte ho. Diskutujte klidně o rozdílných názorech, ale vždy ve slušném tónu. Tohle pravidlo si nastavte hned od začátku.

3. Jedna reakce stačí

Na očividnou provokaci reagujte jednou nebo maximálně dvakrát. Další odpovědi už jen podněcují nekonečné diskuze. Pamatujte, když se začnete hádat s blbcem, za chvíli už jsou dva.

Reakce na komentáře na Facebooku

4. Lež má krátké nohy

Pokud někdo napíše lživý komentář, klidně a slušně se zeptejte, odkud má danou informaci. Často to dotyčného umlčí – možná vám už ani neodpoví.

Reakce na komentáře na Facebooku

5. Odpovídejte s humorem

Nebojte se negativní komentář odlehčit vtipnou odpovědí. Ukážete tak nadhled, získáte body u publika a situaci otočíte ve svůj prospěch. Třeba v realitním oboru vnímám extra zvýšený počet negativních komentářů. I přes hromadu urážek, příspěvky prokazatelně generují zájemce o prohlídku.

Jak reagovat na negativní komentáře na Facebooku

6. Neberte to osobně

I když je to někdy těžké, snažte se negativní komentáře nepřijímat příliš vztahovačně. Agrese vyvolá jen další agresi. Klid a rozvaha vás postaví do lepšího světla.

Negativní komentáře jako pomocník algoritmů

Nezapomeňte na jednu důležitou věc – každý komentář, i ten negativní, podporuje viditelnost vašeho příspěvku díky algoritmům sociálních sítí. Více interakcí znamená větší dosah.

Proto si věřte, zachovejte klid a berte negativní komentáře jako příležitost ukázat svůj nadhled a profesionalitu. Každá reakce může být krokem k posílení důvěry vašeho publika a zlepšení vašeho obrazu na sociálních sítích.

Fotka autora - Radka Husáková
Více informací o autorovi

Radka Husáková

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.