Při vytváření firemní stránky na Facebooku (Pages) běžně vyplníte jednu adresu místa působení vaší firmy. Pokud ale máte více poboček, nebo jste dokonce franšíza, určitě jste řešili, jak jednotlivá místa prezentovat, ale zároveň propojit. Facebook vyslyšel volání mnoha firem a umožňuje vytvářet „Lokality“.
Hlavní stránka a podstránky s adresou
Pokud má vaše firma více poboček a chcete všechny adresy na Facebooku zveřejnit, využijte funkci Lokality. Z vaší aktuální stránky se stane hlavní stránka a budete přidávat jednotlivá místa, resp. konkrétní adresy.
1. Nejdříve však u Facebooku musíte zažádat o přístup k lokalitám, vyplňte tuto žádost a počkejte od Facebooku na potvrzující email. Žádost může odeslat pouze správce stránky.
2. Jakmile Facebook vaši žádost schválí, přejděte do nastavení stránky a v levém menu uvidíte možnost „Lokality“.
Pokud používáte Business Manager, funkci najdete v levém menu pod názvem „Místa podnikání“.
Co se stane se stávající stránkou
Abyste mohli přidávat další lokality, musíte rozhodnout o budoucnosti stávající stránky. Hlavní stránka, pod kterou budou přiřazené jednotlivé pobočky, nebude mít adresu, bude tedy spíše brandová. Hlavní stránku můžete tedy převést na lokalitu s adresou.
Zůstanou zachované recenze a checkiny, přijdete však o obsah.
Nebo obětujete recenze a checkiny a zrušíte adresu u této stránky. Jakmile uděláte toto strategické rozhodnutí, můžete se vrhnout na přidávání nových míst.
Přidání nových adres
Všechna nová místa musí mít totožný název s názvem hlavní stránky, budou se lišit pouze adresou, která se bude zobrazovat vedle názvu stránky. Pod hlavní stránku také můžete přiřadit už existující stránky, o které se staráte. Nové pobočky může přidávat správce nebo editor.
Chcete se více dozvědět, jak efektivně využít Facebook pro vaše podnikání? Přijďte na jednodenní praktické školení Marketing na Facebooku, kterým už prošly stovky spokojených klientů.