Od června Facebok upustil od zamítání reklam, které mají obrázek s více než 20 % textu. Facebook tyto reklamy zakazoval, protože údajně u uživatelů vyzkoumali, že lépe vnímají reklamy s méně texty. S rostoucím objemem inzerce se ale rozhodl učinit vstřícnější krok vůči inzerentům.
V současné době Facebook schválí všechny reklamy, ať obrázky obsahují jakékoli množství textu. Rozdělil je však do 4 katagorií.
1) Obrázky, s žádným nebo minimem textu. (Přesná procenta textu nejsou poskytnuta). Zobrazování reklamy na Facebooku nebude nijak omezováno.
2) Obrázky s malým, akceptovatelným množstvím textu - zobrazování bude lehce omezené a výsledky budou více závislé na reakcích na reklamu
3) Obrázky se středním množstvím textu – reklamy se budou zobrazovat, ale upřednostňovány budou konkurenti, kteří mají méně nebo žádný text. I když se množství textu zdá srovnatelné s předchozím obrázkem, důležitá je velikost obrázku a umístění textu. Pokud je uprostřed obrázku, je na text směřováno více pozornosti.
4) Obrázky s vysokým množstvím textu - výrazně budou upřednostňovány ostatní reklamy a je možné, že reklamy se vůbec nezačnou zobrazovat.
V případě, že obrázky s vašimi produkty obsahují velké množství textu a vy nejste schopni tuto skutečnost nijak ovlivnit, je možné si zažádat o udělení výjimky. Do těch spadají například knižní obálky, obrázky s obaly apod. Facebook zároveň upozorňuje na větší množství textu přímo při vytváření reklamy – objednatel reklamy tedy s nižším dosahem musí dopředu počítat.
Odkaz, u kterého je možné množství textu zkontrolovat je stále stejný.
Zajímají vás další vychytávky, rozšíření a pokročilé možnosti nastavení reklamy na Facebooku? Přihlaste se na workshop Reklama na Facebooku.
Sledujte i další díly seriálu o novinkách a tipech pro Facebook.
1. díl - Příprava první kampaně na Facebooku
3. díl - Vytváříme reklamu na potenciální zákazníky
4. díl - Vyplatí se Nabídky na Facebooku
5. díl - Zaujměte videoreklamou na Facebooku
6. díl - Jak ovlivnit dosah reklamy na Facebooku
7. díl - Proč Google Analytics a Facebook udávají různé výsledky konverzí