Hláška „Lidský přístup“ k zákazníkům zdobí téměř každý firemní web. Není to už klišé? Neměla by to snad být samozřejmost? Zdvořilost, nabídnout něco navíc nebo snad jen slušně pozdravit je stále ale pro spoustu firem španělskou vesnicí.
Firmy investují obrovské rozpočty do marketingu, pak jim ale zákazníci utíkají kvůli špatnému přístupu, který nestojí vůbec nic. Možná některé trochu přemáhání. Určitě máte i svoje podniky, kam se vracíte díky příjemnému personálu, a naopak víte, kam už se kvůli nezájmu nebo dokonce aroganci obsluhy nikdy nevrátíte.
Sousedi mají trávník zelenější
Kdo občas tráví nějaký čas v sousedním Rakousku, snad potvrdí, že přístup místních zaměstnanců ve službách je vřelý a přátelský. Konec června jsme strávila v rakouských Alpách. Jeden malý zážitek z konce dovolené mě inspiroval k napsání toho článku. Pár gesty se jeden číšník zasloužil o to, že jiný hotel si už nevyberu.
Jedna ze zastávek rakouské dovolené byl golf na vyhlášeném hřišti Adamstal. Na místě není moc možností ubytování, proto hosté často nocují v přilehlých vesnicích. Ubytovali jsme v půvabných dřevěných bungalovech Zum Schüller v Heinfeldu. Uvítal nás milý Andy, dovedl nás k našemu pokoji a nechyběla otázka, zdali něco nepotřebujeme. Hezké, řeknete si.
Po dlouhé cestě jsme se usadili do altánku za hotelem, kam nám Andy s ochotou naservíroval na zchlazení dvě piva. Vzhledem k tomu, že jsme neseděli v hotelové restauraci, otevřeli jsme si z vlastních zásob i láhev sektu. Po chvíli nás Andy opět přišel zkontrolovat, zdali máme vše, a pobaveně okomentoval naši malou párty.
Za chvíli byl zpět s ice kýblem plným ledu, prý ať to nepijeme teplé. To mě opravdu zaskočilo. V česku máte kolikrát problém dostat k útratě sklenku čisté vody. Po setmění se Andy objevil ještě jednou a to se svíčkami, aby nám naše posezení ještě více zpříjemnil.
Reference – to je marketing, který nic nestojí
Tento přístup je ojedinělý a velmi vzácný. Zasloužil si tím okamžitě naši pochvalu u vedení hotelu, také jsem Zum Schüller doporučila na našem golfovém blogu dalším golfistům.
Pokud svoji práci děláte s láskou, vytváříte si spokojené zákazníky, generujete si tak pozitivní reference. To je to správné PR.