×

2. Hledám práci: Jak si najít práci přes sociální sítě

Radka Husáková Radka Husáková

Připravili jsme seznam důležitých bodů, které vám usnadní najít novou práci díky sociálním sítím. Jdeme na to!

1. Dejte najevo, že hledáte práci!

Napište na Twitter příspěvek: „Aktualizovala jsem si svůj životopis. Momentálně hledám práci v oboru Public Relations.“ Uveďte, v jaké oblasti chcete pracovat a připojte link např. na váš životopis na LinkedIn. Třeba někdo z vašich sledujících právě potřebuje někoho, jako jste vy, nebo o něčem ví a doporučí vás.

2. Řekněte to přátelům i na Facebooku

To, že hledáte novou práci rozhodně není ostuda. Řekněte to na svém profilu přátelům. Uvidíte, pravděpodobně to budou oni, kdo bude mít větší tendenci vám pomoct než formální konexe na LinkedIn.

3. Vyšperkujte si osobní profil na LinkedIn

Posbírejte si reference od kolegů a předchozích zaměstnavatelů a přidejte si je ke svým popisům pracovních pozic.

4. Vyhledejte si na LinkedInu vašeho personalistu

Mnoho personalistů má na LinkedIn dobře propracovaný profil, možná jsou aktivní i na Twitteru a zde jejich profil bude veřejný. Vyhledejte ho, navažte s ním kontakt. Budete u pohovoru o krok napřed. Na LinkedIn využijte pokročilé vyhledávání.

5. Buďte na LinkedInu aktivní

Sledujte firmy, staňte se členem odborných skupin, možná i právě zde váš personalista hledá. Pravidelně přispívejte a účastněte se diskuzí. Jednak poroste hodnota vašeho profilu a personalista navíc takovou aktivitu ocení.

6. Odkazujte na váš LinkedIn a Twitter

Už v hlavičce vašeho životopisu publikujte link na profil na sítích LinkedIn a Twitter. Facebook není nutný, ten slouží spíše pro osobní účely. Buďte ale aktivní na Twitteru, ať personalista vidí, o co se zajímáte.

7. Vytvořte si nové konexe

Pro získání nové práce potřebujete poznat nové lidi. Začněte na Twitteru sledovat personalisty, zaměstnance z dané firmy nebo jejich firemní stránky. Komentujte jejich příspěvky a snažte se zaujmout. Podobným způsobem jsem začala psát pro Golfchannel.cz. Na jejich web do čtenářské sekce jsem publikovala různé příspěvky. Jakmile hledali redaktora, ozvala jsem se a měla jsem už dobře našlápnuto a za pár dní první článek na jejich webu.

8. Jak vypadáte ve výsledcích vyhledávání na LinkedIn?

Personalisté vás vyhledávají. Vyplňte si perfektně váš profil na LinkedIn, který se po zadání vašeho jména objeví ve vyhledávání. Do profilu, ale i do popisku pod jménem, napište klidně konkrétně „hledám pracovní příležitost v PR“. Usnadníte tak personalistům práci. Pokud tam budete mít napsáno „account manager v XY firmě“, rozhodně to nepůsobí dojmem, že hledáte nové uplatnění.

Hledám práci - LinkedIn

Přečtěte si další díly ze seriálu Hledám práci a sociální sítě:

1. Hledám prácI: Rady při hledání nové práce, které skutečně fungují

3. Hledám práci: Jak může vaše PR na sociálních sítích ovlivnit budoucí zaměstnání?

Pokud právě hledáte práci v PR, podívejte se na aktuální pracovní pozice, pro které hledáme nové kolegy.

Fotka autora - Radka Husáková
Více informací o autorovi

Radka Husáková

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.