Tyto webové stránky používají soubory cookie, aby zajistily nejlepší možný zážitek při návštěvě webových stránek. Další informace najdeš v našich zásadách ochrany osobních údajů. Chceš-li souhlasit s používáním druhotných souborů cookie, klikni na tlačítko "Souhlasím"
Radka Husáková
Ne každý zajímavý obsah je dobrý. O tom, že je dobré „mít na webu dost obsahu“, ví snad každý, kdo o marketing zavadil byť jen pohledem na marketingovou příručku. Gró tkví ale v obsahu, který je:
dobře zacílený a relevantní
téma zajímavé pro čtenáře, ne jen pro vás
má pro čtenáře přidanou hodnotu
není to jen chvalozpěv na firmu
je optimalizovaný
je součástí strategie a využitelný pro více komunikačních kanálů
vybízí k akci
Pojďme se podívat na to, jak takový dobrý obsah vypadá a jakých výsledků s ním můžete dosáhnout. Samotná tvorba atraktivního sdělení patří mezi běžné činnosti PR agentury.
Správné rozhodnutí o čem psát nevychází jen z momentálního rozpoložení autora, ale z celkové marketingové a komunikační strategie firmy. Vytvořte si na základě firemní strategie ucelený plán, o čem budete psát. A tvorba obsahu není jen psaní. Výstupem také může být infografika, video, film, prezentace, workshop nebo jiný event. Každopádně to musí být něco, z čeho bude mít čtenář užitek.
Na webu našeho klinta, účetní firmy, jsme zprovoznili blog. Převážně zde radíme firmám ohledně účtování, upozorňujeme na novinky v legislativě a dáváme návody, jak si správně některé zákony vyložit lidsky. Články jsou díky svojí jednoduchosti a použitelnosti velmi oblíbené jak na blogu, tak i pro oborová média. Dá se říct, zvýšená návštěvnost webu tohoto klienta je vedlejší efekt dobře cíleného PR.
Už rozumíte, proč se říká, že nejlepší SEO je dobré online PR?
V lednu 2016 se oproti lednu 2015 zvýšila návštěvnost z přirozeného vyhledávání o 167 %, a to právě díky publikovaným článkům do blogu. Podotýkám, že za celou dobu nebyla nastavena žádná placená reklama.
U klienta nyní dochází k většímu počtu přijatých poptávek. Slovy klienta přichází poptávky i proto, že potenciální zákazníci vidí aktualizovaný a reprezentativní web. Díky tomu, že web za pomocí pravidelně aktualizovaného a dobrého obsahu sílí, zobrazuje se ve vyhledávání na první straně na Seznamu na jedny z nejvíce požívaných frází z oblasti účetnictví.
„PR neznamená jen komentovat to, co se děje. Znamená to vytvářet si příležitosti pro komunikaci. Zjišťovat potřeby zákazníků, dát jim řešení na jejich problémy a stát se tak běžnou součástí jejich života.“
Nejpoužívanější vyhledávače v Česku, Seznam a Google, stále zvyšují nároky na kvalitu obsahu webu. Díky kvalitním článkům se dostávají weby na přední pozice přirozeného vyhledávání. Není výjimkou, že na akviziční (prodejní výraz) se tedy zobrazí nejdříve článek na blogu a až na další stránce odkaz na danou službu.
Oblíbené články pak mohou zajistit pravidelnou návštěvnost. Např. článek na téma Hashtag, který jsme publikovali v březnu roku 2014 na našem webu, od svého publikování vodí na web každý měsíc několik set nových uživatelů. Od svého publikování přivedl na web už přes jedenáct tisíc uživatelů. Představte si, že takové články budete publikovat pravidelně. Už chápete, co to udělá s návštěvností webu?
Obr.: Návštěvnost webu z klíčového slova "Hashtag":
To, že se vám podaří zvýšit návštěvnost webu díky tvorbě obsahu, je teprve první krůček k úspěchu. Záleží, jak tuto situaci dále využijete. Přemýšlejte nad tím, co má uživatel na webu udělat. Kam ho nasměřujete?
odkazy na související články
prolinkování do služeb a produktů
využívejte call to action prvky
apelujte na přihlášení se k odběru newsletteru a získejte e-mail
použijte social plugins pro možnost dalšího šíření na sociálních sítích
nastavte si remarketing
Nenechte potenciálního zákazníka odejít. Už v této fázi jste na upoutání jeho pozornosti vynaložili velké úsilí. K dokončení nákupu to ale ještě nestačí.
V dnešní době je pro firmy nutností být online. Vyvarujte se zázračným rychlotaktikám a budujte nejen web, ale celkově image firmy poctivě a kvalitně. Dlouhodobě se to vyplatí. Vedením blogu přímo na webu neustále zvyšujeme přirozenou návštěvnost meziročně skutečně o desítky až stovky procent. Pro zvýšení návštěvnosti existuje ale mnoho způsobů. Důležité je vždy vycházet od stanovených cílů a dále s publikem pracovat.