Tyto webové stránky používají soubory cookie, aby zajistily nejlepší možný zážitek při návštěvě webových stránek. Další informace najdeš v našich zásadách ochrany osobních údajů. Chceš-li souhlasit s používáním druhotných souborů cookie, klikni na tlačítko "Souhlasím"
Radka Husáková
14. 9. 2012 PR rady ze života. Nechte se inspirovat.
KISS – Keep it simply stupid.
Nikdy, ale opravdu nikdy nekontaktujte novináře a nepublikujte tiskové zprávy v pátek. Ani když pořádáte víkendový event.
Informace je měna.
Vždy si pamatujte, vy si řídíte svůj business, ne vaši klienti. Samozřejmě měli bychom se snažit vyjít klientovi maximálně vstříc, ale klient s nereálnými požadavky je i naše chyba. Musíme umět stanovit přiměřené hranice a držet se jich. Občas je v pořádku říci NE.
Neexistuje pouze jediný správný způsob, jak dosáhnout výsledků. Musíte zjistit, co funguje u vás a snažit se být stále kreativní.
Nikdy nedovolte, aby vám stálo v cestě vaše ego.
Svět médií a PR je velmi malý. Proto nikdy nepalte mosty a nekažte si dobré vztahy.
Pokaždé, když máte schůzku s klientem, řekněte jednu chytrou větu a zeptejte se na jednu chytrou otázku.
Vždy buďte zdvořilí. Zejména po telefonu.
Učte se na vlastní práci.
"Píáristi“ jsou vypravěči, ne prodavači. Jakmile novinář ucítí závan prodeje, skončí vaše tisková zpráva v koši.
Nespoléhejte na ostatní, že řeknou světu, jak jste dobří. Je to na vás. Vy jste sami sobě nejlepším promotérem.
Doručte vaši zprávu vždy správnému publiku. Nikdy neposílejte vaši tiskovou zprávu na všeobecný seznam médií. Pokud vaši zprávu někde publikují, vždy poděkujte.
Pokaždé když se něco stane, vždy se nejdříve sami sebe zeptejte na dvě otázky: Komu to potřebuji říct? Komu musím poděkovat?
Pište stručně.
Pokaždé si nechte od někoho zkontrolovat váš text.
Poslouchejte před tím, než budete mluvit. Jakmile osoba před vámi domluví, zeptejte se, zdali k tomu ještě nemá co říct.
Vyprávějte váš příběh. Ale vyprávějte rychle!
Čtěte, čtěte a ještě více čtěte. Sledujte dění ve světě. Udělejte ze čtení váš každodenní zvyk.
Vyhýbejte se sporům s lídry na trhu.
PR není o vyprávění lži, ale o vyprávění pravdy správným způsobem.
Nikdy nedrážděte ty, kteří běží před vámi.
To, že se vás někdo na něco zeptá, neznamená, že musíte odpovědět.
Nikdy neříkejte nic, o čem nechcete, aby se mluvilo v médiích.
Nikdy na sobě nedejte znát slabost.