×

Instagram krok po kroku

V dnešní době najdeme velmi málo lidí, kteří by nevěděli, co je to Instagram. Oblíbenost této obrázkové sociální sítě narůstá velkým tempem. Není se čemu divit! Najdeme zde úžasné fotografie, talentované fotografy či lidí, kteří fotí amatérsky, avšak neméně zajímavě. V tomto článku přinášíme pár základních informací, které by vám o této sociální síti neměly uniknout!

Připravit, pozor, začínáme!

Jako základní předpoklad pro úspěšný začátek práce s Instagramem je stažení aplikace na svůj chytrý telefon či tablet. V momentu, kdy máme aplikaci staženou, stačí si jednoduše založit svůj účet. Jestli jste úspěšně zvládli tyto dva kroky, zřejmě si kladete otázku, co dál?„Je důležité si uvědomit, že Instagram je založený na fotografiích a videích, stěžejní je tedy vyhledávat ty uživatele, kteří zveřejňují zajímavé fotografie. K tomu nám skvělé poslouží ikona lupy, přes kterou můžeme vyhledávat lidi, firmy nebo konkrétní hashtagy,“ radí Barbara Lakotová z PR agentury Rh+ marketing.

Pokud u vyhledaného příspěvku zvolíte možnost „+ sledovat“, Instagram vám většinou ještě doporučí pár dalších účtů, které jsou podobné. Tato funkce je velmi snadnou cestou, jak najít něco dalšího zajímavého. Tento proces funguje i v opačném případě, protože aby někdo sledoval váš účet, je důležité fotit a obohacovat svůj profil zajímavými příspěvky.

Srdíčko = like

Srdíčko na Instagramu plní v podstatě identickou funkci, jako na Facebooku „like.“ Proto směle takto označujte fotografie, které se vám líbí. Díky tomu si váš Instagram zapamatuje, jaké fotografie vás zajímají a bude vám podle toho nabízet další obsah. Navíc to pro někoho, kdo od vás srdíčko obdrží, může být výzva, aby začal sledovat právě váš účet.

Důležité hashtagy!

Štítky neboli ve slovníku sociálních síti – hashtagy jsou velice užitečné. Není však potřeba v nich hledat něco záhadného, jsou to stejné štítky jako ty, které se například přidávají ke článkům na webu. Na Instagramu díky hashtagům nalezneme fotografie podobné těm, na které se právě díváme.

„Instagram je opravdu primárně postavený na hashtazích, tudíž je dobré je ke svým fotografiím přidávat. Avšak je důležité se vyvarovat chybě, kdy každé slovo v popisu fotky proměníme v hashtag (čti heštek),“ upozorňuje Lakotová. A jak tedy takový hashtag vytvořit? Hashtagy píšeme většinou malými písmeny, bez mezer a diakritiky, a pokud se jedná o víceslovné vyjádření, většinou se spojí v jedno. Hashtag začínáme psát symbolem křížku - #. Přesto, že jsou hashtagy velmi důležité, je dobré je používat střídmě. Instagram nám sice povoluje u příspěvku použít až 30 hashtagů, nicméně podle některých analýz by se do příspěvku mělo vkládat maximálně osm hashtagů.

Jestli vás zajímá, které hashtagy jsou na instagramu nejpoužívanější, můžete využít stránku: https://top-hashtags.com/instagram/. Zde se nachází seznam používaných hashtagů, díky kterému můžete ke svému příspěvku přiřadit ty nejpopulárnější a získat tak více „lajků“. Užitečná může být také stránka http://www.tagsforlikes.com/ , na které najdete seznam hashtagů, které byste „měli“ přidat ke své fotografií. Hashtagy jsou tady tříděné podle tematických kategorií (např. jídlo, příroda, zvířata atp.).

Více profilů na Instagramu? Dnes už bez problému!

V dnešní době si nelze nevšimnout, že Instagram jako marketingový nástroj využívá čím dál tím více firem. Často je tedy potřeba spravovat i více profilů najednou. Naštěstí to už dávno není problém. U správy Instagramového profilu nám stačí pouze jedny přihlašovací údaje, tzn. jeden e-mail a jedno heslo.

„Pokud tedy potřebujete využívat víc profilů na Instagramu, není nutné se neustále odhlašovat a přihlašovat. Instagram nabízí možnost přepínat mezi profily a spravovat tak například váš soukromý účet a zároveň firemní“ vysvětluje Lakotová. A jak takový další účet na Instagram přidat? Vše lze snadno zařídit v nastavení, nově je však také možnost „Add Account/Přidat účet“ přímo v menu, které se objeví při rozkliknutí názvu účtu v záhlaví. Vždy se také raději ujistěte, na jakém účtu se zrovna nacházíte. To zjistíte tak, že ikonka, která je vpravo dole (otevírání záložky profilu), se zobrazí jako profilový obrázek daného profilu.

Funkce přidávaní účtu je velmi často využívána a oblíbená, má však jeden malý zádrhel, a tím je možnost přidání maximálně 5 účtů. „Nicméně s neustálým rozvojem a rozšiřováním možností na Instagramu se možná brzy dočkáme rozšíření i této funkce,“ uzavírá Barbara Lakotová z agentury Rh+ marketing.

Co to je hashtag, jak ho vytvořit a použít? Podrobný #hashtag návod.

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.