Tyto webové stránky používají soubory cookie, aby zajistily nejlepší možný zážitek při návštěvě webových stránek. Další informace najdeš v našich zásadách ochrany osobních údajů. Chceš-li souhlasit s používáním druhotných souborů cookie, klikni na tlačítko "Souhlasím"
Radka Husáková
MacBook / iMac (CZ klávesnice):Stiskněte klávesu Option (⌥) (nebo Alt)Současně stiskněte klávesu 3Výsledek: #
Mac s anglickou klávesnicí (US/UK):Jednoduše stiskněte Shift + 3
Stiskněte klávesu Right Alt (AltGr)
Současně stiskněte X
Použijte kombinaci: Shift + 3
Hashtag je slovo nebo fráze s křížkem (#), která se stává klikací značkou. Pomáhá kategorizovat obsah a dává mu šanci dostat se k širšímu publiku. Lidé podle hashtagů vyhledávají témata, inspiraci nebo produkty – a algoritmy je berou v potaz při zobrazování příspěvků. Na Instagramu význam hashtagů postupně klesá, ale správně zvolenými hashtagy si rozhodně neuškodíte.
Ještě před pár lety byly hashtagy na Instagramu klíčovým nástrojem pro dosažení většího dosahu. Dnes už algoritmus funguje trochu jinak – klade větší důraz na obsah samotný, engagement a chování uživatelů. Přesto hashtagy neztrácejí význam, jen se změnil jejich strategický vliv.
Pomáhají s kategorizací obsahu – Instagram díky nim „chápe“, o čem váš příspěvek je, a zařazuje ho do relevantních tématických okruhů.
Ovlivňují doporučení ve feedu i v záložce „Objevovat“ (Explore) – pokud lidé často interagují s obsahem pod určitými hashtagy, algoritmus jim nabídne další podobné příspěvky.
Zvyšují šanci, že vás najdou noví lidé – především u menších účtů mohou správně zvolené hashtagy výrazně pomoct s viditelností.
Signál relevance – když jsou hashtagy konzistentní s popisem a obsahem příspěvku, zvyšuje to „důvěru“ algoritmu ve váš post.
Používání náhodných a nesouvisejících hashtagů – například přidat #love nebo #cute k reklamě na software je nejen mimo, ale může vás to i penalizovat.
Opakované používání úplně stejných hashtagů ve všech postech – Instagram to může vyhodnotit jako spamové chování.
Hashtagy „zakázané“ nebo příliš obecné (např. #followforfollow) – mohou snížit dosah příspěvku.