Tým Rh+ marketing jsme poprvé oslovili e-mailem na začátku roku 2016 při zahájení našeho nového projektu Originální knihy. Neměli jsme s marketingem v podstatě žádné zkušenosti. Radka Husáková nám odpovídala velmi ochotně. Naši přízeň si získala nejen rychlou reakcí a logickými názory, ale i tím, že zpočátku nám několik postřehů k naší činnosti napsala, aniž bychom zatím byli jejími zákazníky. Natolik nás její přístup zaujal, že jsme si s ní do několika měsíců domluvili individuální marketingové školení v Brně. To dopadlo na jedničku, i když jako marketingoví začátečníci, jsme po celém dnu měli „hlavu jako škopek“, ale plnou důležitých informací. Profesionalita a lehkost, s jakou školení probíhalo, nás ujistily o tom, že to byla správná trefa. Na podzim roku 2017 jsme se paní Husákové ozvali znovu s prosbou o vypracování marketingové strategie. Byla opět velice ochotná a vstřícná, všechno požadované provedla a dokonce poradila spoustu věcí i nad rámec sjednaného. Do našeho projektu se vcítila přímo báječně, komunikace s ní byla velice plodná a operativní. Přesvědčila nás profesionalita, lidský přístup a také výsledky našeho obchodu, které se na základě spolupráce s Radkou Husákovou, mnohem zlepšily. Jednoduše řečeno, máme zájem spolupracovat dál a těšíme se na to.
Novinka: Nový e-book Marketingová strategie na jednu A4 s připravenou šablonou
Marketingová strategie jako základ prosperující firmy
Pro vytvoření jakékoliv komunikační, PR nebo reklamní kampaně, je potřeba vycházet z marketingové strategie firmy. Ta častokrát ve firmě chybí. Marketingová strategie se skládá ze třech základních oblastí: segmentace (definice cílové skupiny), targeting (určení tržního potenciálu) a positioning (jak zákazníci vnímají vaši firmu).
Marketingová strategie má ale pro firmu mnohem hlubší význam. Aby mohla organizace fungovat, musí všichni její členové jít jedním směrem, vyznávat stejné hodnoty a usilovat o splnění stejných cílů. Pokud si ji majitel firmy nosí jen ve své hlavě, je pro zbytek firmy nepoužitelná.
Co je obsahem marketingové strategie:
- Na úvod, ač to může znít jako sebevětší klišé, je potřeba stanovit si vizi a poslání firmy, následně jednoduše popsat služby a produkty.
- Marketingový výzkum - nespoléhejte na váš osobní názor, co si myslíte. Jedině pokud skutečně poznáte, jak zákazníci přemýšlí, jak se chovají, jaké jsou jejich potřeby, s nimi můžete dále efektivně pracovat.
- Nedílnou součástí je pečivě vypracovaná SWOT analýza (situační analýza podniku, která popisuje interní silné a slabé stránky a externí hrozby příležitosti)
- Konkurence – musíte znát svoji konkurenci a ještě důležitější je znát vlastní konkurenční výhody. Jedině tak, že lidi přesvědčíte, že váš produkt nebo služba je v něčem lepší, ho můžete prodat.
- Cílová skupina – komu produkty/služby prodáváte? Nikdy to nejsou „všichni“. Častý důsledek toho, že se cílí všechno na všechny je ten, že se nestane vůbec nic. Pečlivé cílení je jedna z nejdůležitějších kapitol marketingu.
- Krátkodobé a dlouhodobé cíle. Chybí-li přesně stanovené cíle, firma se pak žene za plnění ad hoc úkolů bez přiřazených priorit, vymezené doby a řízené kontroly
Komunikační strategie:
Vychází z marketingové strategie. V komunikační strategii přesně plánujete, prostřednictvím jakého sdělení, použitím jakých kanálů/médií dosáhnete stanovených cílů. Důležitým bodem komunikační strategie je určení klíčových vlastností, které budou vaši firmu prezentovat.
Správný komunikační plán zohledňuje marketingovou komunikaci ve všech fázích oslovení zákazníka:
- Budování povědomí a upoutání pozornosti
- Zaujetí
- Akvizice, prodej
- Práce se stálým zákazníkem
Vytvoříme vám marketingovou strategii
Marketingová strategie je něco jako stavební projekt, když stavíte dům. Ten si také necháte vypracovat. Nebudete nakupovat tašky na střechu, pokud nevíte, jak má hotový dům vypadat a jak má být velký.
Abychom mohli společně spolupracovat, je potřeba mít vytvořenou marketingovou strategii. Pokud ji dosud nemáte, vytvoříme ji pro vás. Celý průběh budeme společně konzultovat. Většinou první měsíc spolupráce s novým klientem pracujeme na tvorbě marketingové strategie. Vytvoříme ale také marketingovou a komunikační strategii jednorázově a záleží na vás, zdali další postup budete realizovat sami, s námi nebo jinou agenturou.
Implementace marketingové a komunikační strategie
Na základě vytvoření marketingové strategie vám pomůžeme s jejím plněním a zavedením do praxe. Buď se o všechno kompletně postaráme s vaší asistencí, poskytneme odbornou supervizi nebo zrealizujeme firemní workshop nebo školení.
Chcete být precizní systematicky řízenou firmou, která stabilně působí na své klienty jako sebevědomá, fungující firma?
Vypracujeme marketingovou strategii pro vaši firmu.
Kontaktujte nás: Radka Husáková, husakova@rhplusmarketing.cz, 721 572 010
Jak správně porozumět pojmu firemní strategie
Každý manažer nebo majitel má svůj styl pro řízení firmy. Někteří spoléhají na náhodu a jiní ji řídí podle předem připraveného plánu. Některé firmy jsou úspěšné, jiné méně. Také se stává, že společnost v minulosti byla úspěšnou, ale dnes upadá.
Ve svém důsledku je ale důležité, aby vedení firmy vědělo, proč k různým procesům ve firmě dochází. Aby si je dokázalo pojmenovat a negativní jevy eliminovat.
Firmy můžeme rozdělit do čtyř kategorií
1. Společnost, která stoupá vzhůru a ví proč.
2. Společnost, která stoupá vzhůru, ale neví proč.
3. Společnost, která klesá a ví proč.
4. Společnost, která klesá, ale neví proč.
Kterých činností ve firmě se tyto strategie týkají
Podle velikosti a zaměření společnosti je třeba rozlišit hloubku a rozsah řízení strategických procesů. Zpravidla se ale jedná o korekce v:
- Přehodnocení firemní filozofie a cílů
- Organizační struktura
- Personální politika
- Firemní procesy
- Motivační zaměstnanecké programy jako systémové řešení
- Korporátní design (Corporate design)
- Firemní kultura (Corporate culture) – vzhled provozoven, chování zaměstnanců, vnitřní pořádek
- Kvalita produktů a služeb
- Dodavatelé
- Komunikační aktivity (Public Relations, reklama)