Plesová sezóna nabírá obrátky a s množstvím akcí přichází i žádosti o věnování daru do tomboly. Jak této příležitosti využít k prezentaci firmy a ulevit účetnictví?
Podoby daru
Darovat můžete prakticky cokoli. Může to být poukaz na vaše služby, váš produkt, peníze nebo dokonce i majetková práva. V každém případě je dobré sepsat darovací smlouvu, aby konkrétní podoba daru a jeho hodnota byla nezpochybnitelná. Darovací smlouva také zjednoduší proces ověření hodnoty daru. Odborník na účetnictví Jan Vaněk z účetní firmy Tigra říká: „V případě, že poskytnutím daru máme v úmyslu také snížit základ daně z příjmu, je doporučeno darovací smlouvu sepisovat vždy. Umožní tak správci daně (finančnímu úřadu) jednodušší ověření a poskytovatel daru je chráněný.“
Propagace nebo odpočet?
Abychom mohli uvést dary do tomboly jako náklad, musí být:
- v hodnotě vyšší než 2.000 Kč s tím, že obdarovaný jej použije na kulturní, školní nebo výzkumné aktivity (plesy a tombola spadají pod kulturu). Základ daně pak bude snížený o hodnotu daru a DPH uvedeme jako náklad.
- v hodnotě do 500 Kč, označena logem (nebo jinou firemní značkou) a nesmí být předmětem spotřební daně (žádný alkohol, kromě tichého vína)
Proč darovat do tomboly?
Podnikatel se setká s nespočtem žádostí o darování do tomboly. Proč by o darování měl vůbec uvažovat?
- Výše zmíněná daňová optimalizace
- Dle rozsahu daru si může domluvit i vlastní prezentaci na akci (kromě daru samotného)
- Tomboly bývají zlatým hřebem plesů, a tak svým darem mohou doplnit úroveň akce
Na co dát pozor
Stejně jako ostatní formy propagace musíme i dary promyslet a porovnat s firemní strategií. Je třeba zjistit, zda daná událost podpoří žádanou image firmy, setká se s cílovou skupinou, vzbudí v ní dostatečný zájem a začne budovat vztah.
Přemýšlíte, co darovat obchodním partnerům? Přečtěte si naše tipy na 8 luxusních dárků.
Přejeme vám, abyste si nadcházející plesovou sezónu užili, prožili krásné svátky a bujaře oslavili Nový rok.