×

Jak jsme zvýšili návštěvnosti webů přes blogy o stovky procent. A bez reklamy

Radka Husáková Radka Husáková

Pokud chcete přirozenou cestou zvyšovat návštěvnost webu, musíte dát uživatelům zajímavý obsah. Jinak to prostě nejde. Se zvyšující se dobře zacílenou návštěvností se dostáváte do povědomí lidí, zvyšujete si důvěryhodnost a v neposlední řadě z dlouhodobého hlediska zvyšujete zisky. Řešením může být blog, díky kterému zvedáme přirozenou návštěvnost webů našich klientů meziročně o desítky až stovky procent. 

Co je ale zajímavý obsah?

Ne každý zajímavý obsah je dobrý. O tom, že je dobré „mít na webu dost obsahu“, ví snad každý, kdo o marketing zavadil byť jen pohledem na marketingovou příručku. Gró tkví ale v obsahu, který je:

  • dobře zacílený a relevantní
  • téma zajímavé pro čtenáře, ne jen pro vás
  • má pro čtenáře přidanou hodnotu
  • není to jen chvalozpěv na firmu
  • je optimalizovaný
  • je součástí strategie a využitelný pro více komunikačních kanálů
  • vybízí k akci

Pojďme se podívat na to, jak takový dobrý obsah vypadá a jakých výsledků s ním můžete dosáhnout. Samotná tvorba atraktivního sdělení patří mezi běžné činnosti PR agentury.

Rozhodnutí: o čem psát?/h2>

Správné rozhodnutí o čem psát nevychází jen z momentálního rozpoložení autora, ale z celkové marketingové a komunikační strategie firmy. Vytvořte si na základě firemní strategie ucelený plán, o čem budete psát. A tvorba obsahu není jen psaní. Výstupem také může být infografika, video, film, prezentace, workshop nebo jiný event. Každopádně to musí být něco, z čeho bude mít čtenář užitek.

Účetní firma, nárůst o 167 %

Na webu našeho klinta, účetní firmy, jsme zprovoznili blog. Převážně zde radíme firmám ohledně účtování, upozorňujeme na novinky v legislativě a dáváme návody, jak si správně některé zákony vyložit lidsky. Články jsou díky svojí jednoduchosti a použitelnosti velmi oblíbené jak na blogu, tak i pro oborová média. Dá se říct, zvýšená návštěvnost webu tohoto klienta je vedlejší efekt dobře cíleného PR.

Už rozumíte, proč se říká, že nejlepší SEO je dobré online PR?

V lednu 2016 se oproti lednu 2015 zvýšila návštěvnost z přirozeného vyhledávání o 167 %, a to právě díky publikovaným článkům do blogu. Podotýkám, že za celou dobu nebyla nastavena žádná placená reklama.

Zvýšení návštěvnosti webu - optimalizace - blog

U klienta nyní dochází k většímu počtu přijatých poptávek. Slovy klienta přichází poptávky i proto, že potenciální zákazníci vidí aktualizovaný a reprezentativní web. Díky tomu, že web za pomocí pravidelně aktualizovaného a dobrého obsahu sílí, zobrazuje se ve vyhledávání na první straně na Seznamu na jedny z nejvíce požívaných frází z oblasti účetnictví.

„PR neznamená jen komentovat to, co se děje. Znamená to vytvářet si příležitosti pro komunikaci. Zjišťovat potřeby zákazníků, dát jim řešení na jejich problémy a stát se tak běžnou součástí jejich života.“

Vyhledávače hledají kvalitu

Nejpoužívanější vyhledávače v Česku, Seznam a Google, stále zvyšují nároky na kvalitu obsahu webu. Díky kvalitním článkům se dostávají weby na přední pozice přirozeného vyhledávání. Není výjimkou, že na akviziční (prodejní výraz) se tedy zobrazí nejdříve článek na blogu a až na další stránce odkaz na danou službu.

Oblíbené články pak mohou zajistit pravidelnou návštěvnost. Např. článek na téma Hashtag, který jsme publikovali v březnu roku 2014 na našem webu, od svého publikování vodí na web každý měsíc několik set nových uživatelů. Od svého publikování přivedl na web už přes jedenáct tisíc uživatelů. Představte si, že takové články budete publikovat pravidelně. Už chápete, co to udělá s návštěvností webu?

google analytics zvýšení návštěvnosti webu Rh+ marketing
Na obrázku: vývoj návštěvnosti článku na téma Hashtag od svého publikování

Mám návštěvnost blogu a co s ní?

To, že se vám podaří zvýšit návštěvnost webu díky tvorbě obsahu, je teprve první krůček k úspěchu. Záleží, jak tuto situaci dále využijete. Přemýšlejte nad tím, co má uživatel na webu udělat. Kam ho nasměřujete?

Používejte:

  • odkazy na související články
  • prolinkování do služeb a produktů
  • využívejte call to action prvky
  • apelujte na přihlášení se k odběru newsletteru a získejte e-mail
  • použijte social plugins pro možnost dalšího šíření na sociálních sítích
  • nastavte si remarketing

Nenechte potenciálního zákazníka odejít. Už v této fázi jste na upoutání jeho pozornosti vynaložili velké úsilí. K dokončení nákupu to ale ještě nestačí.

V dnešní době je pro firmy nutností být online. Vyvarujte se zázračným rychlotaktikám a budujte nejen web, ale celkově image firmy poctivě a kvalitně. Dlouhodobě se to vyplatí. Vedením blogu přímo na webu neustále zvyšujeme přirozenou návštěvnost meziročně skutečně o desítky až stovky procent. Pro zvýšení návštěvnosti existuje ale mnoho způsobů. Důležité je vždy vycházet od stanovených cílů a dále s publikem pracovat.

Pojďte to zkusit také. Vypracujeme vám PR strategii a postaráme se o dobrou image firmy. Kontaktujte nás na rhplus@rhplusmarketing.cz.

Fotka autora - Radka Husáková
Více informací o autorovi

Radka Husáková

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.