Již dva roky funguje na Facebooku možnost vytvořit Nabídku, tedy zvýhodněnou akci pro uživatele Facebooku. Tato možnost je zpřístupněna všem stránkám, které mají víc jak 30 fanoušků. Výše slevy nebo doba trvání akce není nijak omezena. Vytvořit Nabídku může Správce nebo Editor stránky.
Jejich výhodou je jak zasažení uživatele přímo na Facebooku, tak odeslání potvrzujícího e-mailu a zobrazení využití nabídky v Upozorněních. Uživateli je tak několikrát připomínáno, že Nabídku využil. Využití nabídek je také jednou z možností, jak zjistit dopad online propagace na offline prodeje.
Nevýhodou vytvoření nabídky je, že tento typ příspěvků není možné upravit nebo odstranit. Pokud při vytváření tedy uděláte chybu, nic moc s tím nejde dělat. Jediná možnost je zveřejnění nabídky v budoucnosti. Pokud je totiž ve stádiu „Naplánovaná“, odstranit jde. Jakmile tedy jednou nabídku zveřejníte, není možné ji stáhnout. Dokud nebude vyčerpaná, bude se uživatelům zobrazovat v kanálu vybraných příspěvků.
Stále se však jedná o velice efektivní nástroj na získávání nových zákazníků, který propojuje možnosti slevového marketingu s marketingem na sociálních sítích. Navíc jde velice přesně změřit. Jen je potřeba si ji pořádně rozmyslet a zkontrolovat, než ji pustíte do světa.
Přestože výhody převažují nad nevýhodami, nejsou firmami příliš využívané. Facebook připravil pár tipů, jak dosáhnout vyšší úspěšnosti využití nabídky:
- Poskytnutí výrazné slevy - dle statitik mají nabídky s více než 20% slevou vyšší míru využití.
- Chytlavý, ale vhodný obrázek - místo samotného produktu, lidé kteří jej používají, vyhněte se firemním logům, vytvářejte atmosféru.
- Přiměřená doba platnosti - zvolte pro nabídku dostatečně dlouhou dobu, aby ji uživatelé stihli: zaregistrovat, využít, sdílet. Ale zase ne příliš dlouho, aby působila omezeně a exkluzivně.
- Placená inzerce - sáhněte po reklamě na Facebooku a ve Správci reklam nebo Power Editoru zvolte „Vyšší míra využití vaší nabídky“.
Odpověď tedy zní ANO. Nabídky mohou být příjemným zpestřením ve vašem propagačním repertoáru s jasně zjistitelnými výsledky.
Zajímaly by vás další možnosti Facebooku pro propagaci vaší značky? Přihlaste se na školení Marketing na Facebooku.
Sledujte i další díly seriálu o novinkách a tipech pro Facebook.
1. díl - Příprava první kampaně na Facebooku
2. díl - Jak v praxi funguje současné omezování textu v obrázcích u reklam na Facebooku
3. díl - Vytváříme reklamu na potenciální zákazníky
5. díl - Zaujměte videoreklamou na Facebooku
6. díl - Jak ovlivnit dosah reklamy na Facebooku
7. díl - Proč Google Analytics a Facebook udávají různé výsledky konverzí