1. Pomluvy v týmu
Nespokojený zaměstnanec může pomlouvat kolegy, vedení a šířit napjatou atmosféru ve firmě. Navíc může svoji mrzutostí „nakazit“ další pracovníky.
2. Budování špatné image
Zaměstnanec je první zákazník firmy. Nedovolte, aby o vás vaši lidé mluvili ve zlém.
3. Ztráta zákazníků
Nepříjemný zaměstnanec dokáže vaše zákazníky spolehlivě odradit.
4. Fluktuace pracovníků
Soustřeďte se na to, abyste si udrželi kvalitní pracovníky. Jejich ztráta a zaučení nového vás bude stát spoustu peněz.
5. Nízký výkon
Spokojený zaměstnanec pracuje mnohem výkonněji.
6. Vysoké náklady
Na nespokojeného pracovníka ve firmě vynaložíte mnohem více nákladů. Neloajální zaměstnanec nepracuje na maximum, plýtvá materiálem, nedodržuje termíny.
7. Podceňování
Dejte najevo šikovným pracovníkům, co si o nich myslíte. Pouhou kritikou nebo mlčením je brzy donutíte odejít ke konkurenci.
8. Pocit ukřivdění
Nenadržujte některým pracovníkům. Ostatní to ponesou těžce, navíc vyvoláte napětí v týmu.
9. Nedorozumění a konflikty
Vysvětlete pracovníkům důkladně, co mají dělat, co je náplní jejich práce, jaké jsou jejich kompetence a zodpovědnost.
10. Demotivace
Celkově špatnou interní komunikací budujete u pracovníků demotivaci a ztrácíte důvěru.
Související články:
Proč se amerického „How are you?“ v Česku nedočkáme
Chcete se naučit více? Přijďte na seminář interní komunikace na téma: Jak vychovat loajální zaměstnance, kteří tvoří mojí firmě zisk.