PR rady ze života. Nechcte se inspirovat.
- KISS – Keep it simply stupid.
- Nikdy, ale opravdu nikdy nekontaktujte novináře a nepublikujte tiskové zprávy v pátek. Ani když pořádáte víkendový event.
- Informace je měna.
- Vždy si pamatujte, vy si řídíte svůj business, ne vaši klienti. Samozřejmě měli bychom se snažit vyjít klientovi maximálně vstříc, ale klient s nereálnými požadavky je i naše chyba. Musíme umět stanovit přiměřené hranice a držet se jich. Občas je v pořádku říci NE.
- Neexistuje pouze jediný správný způsob, jak dosáhnout výsledků. Musíte zjistit, co funguje u vás a snažit se být stále kreativní.
- Nikdy nedovolte, aby vám stálo v cestě vaše ego.
- Svět médií a PR je velmi malý. Proto nikdy nepalte mosty a nekažte si dobré vztahy.
- Pokaždé, když máte schůzku s klientem, řekněte jednu chytrou větu a zeptejte se na jednu chytrou otázku.
- Vždy buďte zdvořilí. Zejména po telefonu.
- Učte se na vlastní práci.
- "Píáristi“ jsou vypravěči, ne prodavači. Jakmile novinář ucítí závan prodeje, skončí vaše tisková zpráva v koši.
- Nespoléhejte na ostatní, že řeknou světu, jak jste dobří. Je to na vás. Vy jste sami sobě nejlepším promotérem.
- Doručte vaši zprávu vždy správnému publiku. Nikdy neposílejte vaši tiskovou zprávu na všeobecný seznam médií. Pokud vaši zprávu někde publikují, vždy poděkujte.
- Pokaždé když se něco stane, vždy se nejdříve sami sebe zeptejte na dvě otázky: Komu to potřebuji říct? Komu musím poděkovat?
- Pište stručně.
- Pokaždé si nechte od někoho zkontrolovat váš text.
- Poslouchejte před tím, než budete mluvit. Jakmile osoba před vámi domluví, zeptejte se, zdali k tomu ještě nemá co říct.
- Vyprávějte váš příběh. Ale vyprávějte rychle!
- Čtěte, čtěte a ještě více čtěte. Sledujte dění ve světě. Udělejte ze čtení váš každodenní zvyk.
- Vyhýbejte se sporům s lídry na trhu.
- PR není o vyprávění lži, ale o vyprávění pravdy správným způsobem.
- Nikdy nedrážděte ty, kteří běží před vámi.
- To, že se vás někdo na něco zeptá, neznamená, že musíte odpovědět.
- Nikdy neříkejte nic, o čem nechcete, aby se mluvilo v médiích.
- Nikdy na sobě nedejte znát slabost.
- Zdroj: ‘The best advice I’ve received about PR’
A co řekli marketingoví mágové jako např. Steve Jobs o eventu? Přečtěte si myšlenky slavných o event marketingu.