×

3. díl: Obrázková závislost zvaná Pinterest

Pinterest - Sociální síť, o které se hodně mluví, ale stále ji málokdo v ČR zná. A málokdo ji taky využívá. Pro zasvěcené je to ale těžká závislárna a neskutečný zabiják času. Zkusíš jednou, dvakrát a nejednou je hodně po půlnoci a ty se nemůžeš odtrhnout od počítače. Tak proč si taky nezaložit profil?

Princip této nejrychleji rostoucí sociální sítě je velice jednoduchý. Jde o interaktivní nástěnku (board), kde si připichuji vybrané „piny“. Jde o atraktivní obrázky z oblíbených kategorií, ať už se jedná o jídlo, módu, auta, architekturu, filmy a další. Kdokoliv pak piny uvidí, je může také nasdílet, olajkovat nebo okomentovat. V tom nejlepším případě pak „followne“ (bude sledovat) moji nástěnku, a tím se mu budou zobrazovat všechny piny, které na nástěnku nově připíchnu. A když to bude vážně nadšenec, tak bude moje piny přepichovat a přepichovat a přepichovat…

Nováčky nadchne

Nejlepší na pinterestu pro méně aktivní a nové uživatele je, že si můžou volně prohlížet hlavní stránku, kde se zobrazují úplně všechny nově sdílené piny. A že jich bleskovou rychlostí přibývají mraky! Sami si zkuste udělat menší test – dojděte na stránku pinterest.com (Myslím to vážně. Běžte. Hned. Teď!), počkejte tak pět vteřin a stránku aktualizujte. Sami uvidíte, že piny, které byly původně na prvních pozicích, jsou po tak krátké chvíli vytlačeny na konec.

Fotky na Pinterestu - Rh+ marketing

Virální jako chřipka při epidemii

A jestli ještě stále čtete tento článek místo toho, abyste projížděli milióny nástěnek, přihodím ještě, co je na pinterestu nejlepší pro firmy (a to vás přece zajímá nejvíce). Je to fakt, že zdrojové umístění obrázku je zachováno, i když je pin mnohokrát nasdílen. V praxi to znamená, že stačí mít na své webové stránce chytlavý obrázek produktu (dejme tomu třeba rámečku na fotografie), který někdo nasdílí na pinterest. Tenhle obrázek může velmi jednoduše tisíc dalších nadšenců přepíchnout na své nástěnky („re-pin“) a stále je zaručeno, že i ten tisící se dvěma kliknutími dostane na naši původní webovou stránku. A tam si rámeček samozřejmě bude chtít koupit, ale bude už beznadějně vyprodán. Dobré ne?

Teď rejpalové určitě namítnou, že přece žádní Češi na pinterestu nejsou. JEŠTĚ nejsou – to je ten správný výraz! Poslední výzkumy odhadují, že nás závisláků je zatím v ČR 15 000. Pojďme se ale podívat na vývoj v zahraničí. Od října 2010 do října 2011 vzrostl pinterest o 512 %. Stále málo? Od května 2011 zhruba do března 2012 vzrostla tato síť v Itálii o 794 %, ve Španělsku o 1348 % a v Německu dokonce o 2956 %. Už vytahujete kalkulačku? Dám vám chvilku na počítání. A mezitím ještě doplním, že od srpna 2012 (ano, až po těchto zmíněných číslech) byl pinterest otevřen volně pro všechny a už není potřeba mít pozvání nebo o členství žádat.

Firmy na Pinterestu neprodělají

Od října 2012 je zde možnost založit si firemní účet (business account), tedy přesně ten, o kterém budete následující dny usilovně přemýšlet. Díky němu můžete snadno získat tlačítko „Pin it“ ke všem obrázkům na svých webových stránkách (to je přesně to tlačítko, díky kterému tisíce uživatelů re-pinnou váš rámeček), dále „follow button“ (to je zase pro ty nadšence, kteří vás už teď milují a velice rádi budou dále šířit všechno, co nasdílíte) nebo náhled na vaši nástěnku, která bude vyšperkovaná fotkami, které si každý chce prohlédnout. 

Vaše nástěnka je interaktivní výlohou a případová studie jedné módní webové stránky ukázala, že návštěvníci z pinterestu utratili průměrně 180$ oproti 85$, které utratili návštěvníci z Facebooku.

Tak se už přestaňte mračit nad tím, že Facebook nezobrazuje všechny vaše příspěvky všem vašim fanouškům (Přečtěte si, jak vyvolat u fanoušků stránky aktivitu) a radši podpořte svou komunikaci mrkavými obrázky, které se snadno nasdílí, prokliknou a začnou prodávat.

A jak si takový profil na Pinterestu založit? Sledujte nás na webuFacebooku a Google+ a těšte se na další díl věnovaný sociálním sítím.

Podívejte se, jak se Pinterest v poslední době vyvíjel a jaká jsou čísla ostatních sociálních sítí.

Zdroje

Bourque, Andre. How Pinterest and a single blog post completely changed a companyVB/Entrepreneur 

Koetsie, John. Pinfluencer: Pinterest better than Facebook for followers, impressions, and sales. VB/Social 

Mirza, Hannah. Time to act on PinterestMindshare 

Van Grove, Jennifer. Pinterest gets down to business by opening doors to brands. VB/Social 

Allrecipes creates a seamless food sparing experience. Pinterest 
Využití Pinterestu pro marketing internetového obchodu. Mediaguru

We want to help your business get the most out of PinterestPinterest 

Tags: Marketing

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.