×

Nastartujte Google+, YouTube a Twitter

Oproti v Česku nejrozšířenějšímu Facebooku, začínáme konečně pracovat i s dalšími sociálními sítěmi. K čemu je dobrý Google+, jak tweetovat nebo vytvořit úspěšný vlog? Vypíchli jsme několik funkcí, které musíte znát. Pojd’me na to.

Na chvíli zavřeme Facebooku vrátka

V některých případech přikládají firmy Facebooku až příliš velkou váhu. Jednou se mě zeptala managerka překladatelské agentury, jak mohou jejich potápějící se agenturu zachránit díky Facebooku. Co myslíte? Facebook by neměl sloužit jako záchranný kruh. Nejen Facebook, ale i další sítě, jako jsou Google+, Twitter nebo vyhledávač YouTube jsou onlinovým obrazem vaší firmy. To, jak vaše firma ve skutečnosti funguje a jak se stará o zákazníky, se projeví i na sítích. 

Máte už na Facebooku tisíce, desetitisíce fanoušků? Snižuje se vám organický dosah a reklama je čím dál dražší? Navíc od ledna Facebook bude poskytovat vaše osobní údaje třetím stranám. Facebook je samé překvapení, kterým se zkrátka musíme přizpůsobit. Není už konečně ten správný čas podívat se pod kůži dalším sociálním lvům?

Na Google+ jste, víte to?

Každé firmě vytváří Google zápis. Možná už vám někteří zákazníci přidali reference, připomínky a vy jste na ně ještě nereagovali. Zadejte se do Google map název vaší firmy a zkontrolujte, jak váš zápis vypadá. Stačí jej ověřit a můžete si ho vyšperkovat podle libosti. Díky optimalizovanému zápisu v mapách se můžete dostat na přední pozice ve vyhledávání a zájemce může velice snadno dostat informace o vaší firmě. Navíc hned přidá referenci nebo si přečte reference ostatních. Dnes jsou firemní zápisy v mapách součástí sítě Google+. 

Základní funkce G+ jsou hodně podobné těm z Facebooku. V principu se snažíte přidávat co nejzajímavější příspěvky, ať už textové, obrázky, videa, odkazy, vytváříte události nebo ankety. Pro nováčky je však mnohem složitější získat fanoušky na G+ než na Facebooku. Zatím nemůžete pro úplně novou stránku nastavit reklamu na získávání fanoušků nebo sponzorovat příspěvky.

Google+ ovládají komunity

V naší agentuře Rh+ marketing se snažíme klienty prezentovat v komunitách. Prodáváte krby? Najděte si komunity, které se zabývají, architekturou, bytovým designem nebo interiéry. Přispíváním do těchto komunit, které mají mnohdy i desetitisíce členů, můžete zvýšit aktivitu u příspěvků až o tisíce procent. Navíc příspěvky, které publikujete v komunitách, zůstávají přímo i na vaší firemní zdi na G+. Můžete samozřejmě vytvořit i vlastní komunitu, kterou nebudou uživatelé vnímat tak komerčně jako samotnou firemní stránku.

Vlogujte na YouTube

Co že to? Američni ve vlogování docela slušně válí, zatímco my jsme se v Česku sotva naučili blogovat. Vlog není nic jiného než videoblog. Namísto psaní textů, natáčejte videa. Určitě pro vás není novinka, že video obsah je častokrát mnohem poutavější než ten textový.

Nyní už máte vytvořený profil na Google+. Pod stejnými přihlašovacími údaji vytvoříte kanál na YouTube na pár kliků. Tyto profily jsou pak automaticky propojeny a zůstává vám stejný název firmy.

V každém z nás se někde schovává lenoch. Než abychom si přečetli článek Jak uvázat šátek, raději se podíváme na video návod na YouTube. Je to rychlejší a rozhodně mnohem jednodušší na pochopení. Když si i správně pohrajete s klíčovými slovy, můžete video opět dostat na vyšší pozice ve vyhledávání na Googlu než je aktuální pozice vašeho webu na stejné téma.

Dnes se spousta vlogerů natáčením videí slušně živí. Tvoří návody na všechno možné, např. lekce hraní na kytaru nebo jak kreslit, dají do toho kus sebe, získávají statisíce shlédnutí. Tím, že můžete videa na YouTube zpoplatnit, se z toho stává zajímavý business.

Virálem k miliónům shlédnutí

Virální video, tedy dobré virální video, vám může rychle obletět celý svět. Před zveřejněním videa si ale udělejte alespoň malý test. Ukažte video několika desítkám lidí, ať vám řeknou názor. Mezi viralitou a trapností je velice tenká hranice. Nechcete přece, aby lidé sdíleli vaše video s komentářem „větší kravinu jsem ještě neviděl“.

Ha, Twitter!

Víte, o čem se lidé na twitteru nejvíce baví? O tom, co se právě děje v reálném světě. Všimněte si, že lidé nejvíce komentují témata, která se propírají v tradičních médiích. Na ovládání je to snad nejjednodušší sociální síť. To ale neznamená, že založíte profil a pohrnou se k vám davy followerů. Na Twitteru je jedno, jestli štěbetáte o aktuálních tématech jako osoba nebo firma. Účet zakládáte stejně. Pouze ho buď pojmenujete vašim jménem nebo názvem firmy. Díky tomu je komunikace na Twitteru pružnější. Firma může sledovat osobu, osoba firmu, firma firmu, osoba osobu a vše má stále stejné funkce. Proto se může docela jednoduše stát, že váš osobní profil bude sledovat profil vašeho oblíbeného portálu.

Využijte základní funkce. Vyhledávejte zajímavé firmy nebo osoby a sledujte je. Monitorujte relevantní klíčová slova, zapojte se do diskuzí a nezapomeňte využívat funkce retweet (sdílet) a @mention (ve vašem příspěvku zmíníte někoho jiného). 

Sponzorujte tweety

Jako na Facebooku můžete podpořit šíření příspěvků. Bohužel nejen tato forma reklamy, ale i ostatní možné na Twitteru, zatím není možné v ČR spravovat formou self-servis jako např. na Facebooku. Musíte oslovit partnerskou agenturu Twitteru.

Jak vypadá správný tweet

1. Je krátký a aktuální. Naštěstí Twitter neumožňuje příspěvky delší než 140 znaků.
2. Obsahuje jeden link ideálně uprostřed tweetu. To zvyšuje počet prokliků, než když je link na začátku nebo na konci tweetu.
3. Má #hashtag. Kde jinde používat hastagy než na twitteru? Používejte ale relevantní a maximálně dva. Příspěvky, které obsahují hashtag mají až o 33 % více sdílení než ty bez něj.

Zaujaly vás možnosti těchto sociálních sítí, ale potřebujete další informace? Přihlašte se na školení Marketing na Google+, YouTube a Twitteru.

Zásady komunikace na sítích

1. Dejte prostor pro vytváření referencí. Ty jsou pro spotřebitele nejdůvěryhodnější zdroj informací při rozhodování o koupi.
2. Buďte aktivní, vyhledávejte tematické skupiny, komunity, zajímavé uživatele. Povídejte si s nimi, reagujte. Nečekejte, že úspěch přijde jen s přidáváním obsahu pouze na vaši zeď.
3. Zjistěte, o čem se lidé chtějí bavit. Základním pravidlem marketingu je naslouchání a následné uspokojení potřeb zákazníků. Váš profil na síti není hlásná trouba vedení. To, co je zajímavé pro vás, nemusí vždy zaujmout vaše publikum. Dejte jim odpovědi na jejich otázky.
4. Reagujte rychle. Fanoušek, který se vás na něco ptá, očekává rychlou reakci. Nemusíte mu odpovědět hned, ale počítejte s tím, že mu odpoví někdo jiný.
5. To, že nemáte, nebo nechcete mít na sociálních sítích profily, neznamená, že se o vás lidé nebudou bavit. Pokud budou chtít, najdou si prostor. Jen vy nebudete mít možnost reagovat.
6. Propojte offline s onlinem. Ukažte na sítích, co ve skutečnosti děláte, ukažte vaši pravou tvář, odvažte se. 

Tento článek vydal iPodnikatel.cz ve svém novém E-magu STARTING UP.

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.