Podobně jako je tomu i u některých dalších sociálních sítí, i Pinterest zatím není dostupný v češtině. Jste-li ale lingvista, můžete si vybrat mezi angličtinou, němčinou, francouzštinou nebo španělštinou. I kdybyste snad ale nerozuměli, přinášíme vám podrobný návod krok za krokem, jak na to, a určitě to s agenturou Rh+ marketingzvládnete.
Krok první – založení účtu
Chcete-li pro svou firmu založit profil, díky němuž budete moci rychle rostoucí skupině uživatelů Pinterestuukazovat své úžasné a boží výrobky, po kterých potom bude každý toužit, není nic jednoduššího.
1. Přejděte na stránku business.pinterest.com. Tady se vám nabízí dvě možnosti – převést existující účet na firemní (firemní účty byly zavedeny teprve nedávno, je tedy poměrně dost firem, které využívaly k propagaci osobní profily) nebo vytvořit úplně nový účet.
„Noví na Pinterestu? Připojte se jako firma.“ (New to Pinterest? Join as a business.) je přesně tím tlačítkem, které vás teď bude zajímat. Po rozkliknutí je potřeba vyplnit klasickou přihlašovací tabulku. Rozvažte, které kategorii firem nejvíce odpovídáte, a kdo bude manažerem vašeho profilu.
2. Při vyplňování jména firmy a profilového obrázku fungují všeobecně platná pravidla – jméno firmy je jméno firmy, ne obchodní nabídka nebo výpis všech zaměstnanců.
3. Jako fotku nejlépe použijte firemní logo. Velikost profilového obrázku je 165 x 165 pixelů. Použijte proto čtvercový obrázek, který je nejlépe větší (bude automaticky zmenšen) nebo stejně velký.
4. Nezapomeňte krátce popsat, čím se vaše firma zabývá, přidat vaši webovou adresu, a máte hotovo!
Krok druhý – rozjeďte to!
Kecám, hotovo až tak zase nemáte. To jenom váš profil už existuje. Abyste mohli začít, musíte si dále zvolit 5 nástěnek (boardů), které bude vaše stránka sledovat. Doporučuji vybrat takové, které souvisejí s vaším oborem a mohli by vás inspirovat při vytváření vlastních pinů. Druhou možností jsou nástěnky, které by mohly vaše služby doplňovat a které byste případně mohli přepichovat (re-pin), aniž byste své fanoušky nalákali na konkurenci. V tomto případě ale záleží čistě na cíli vaší komunikace.
Krok třetí – vyšperkujte profil
Teď se konečně dostanete do svého profilu. Krásný, že? Ne? Tak je třeba ho vyšperkovat!
1. Nejdříve ze všeho si nechte potvrdit vaše webové stránky stiskem tlačítka. Potvrzení webových stránek vám přidá na důvěryhodnosti.
2. Potom pokračujte na „Vytvořit nové nástěnky“ (Create new boards) – vytvořte tematické nástěnky a připíchněte na ně zajímavé fotky z vašeho webu. Jsem drobný výrobce textilních doplňků pro domácnost, tak si pojmenuju nástěnku třeba „Prostírání“ a vyberu kategorii, které nástěnka odpovídá (nejlépe asi „DIY and Crafts“). Protože chci propagovat svoje výrobky, přepnu nástěnku na veřejnou („ON“) a nakonec určím toho, kdo na tuto nástěnku může připichovat.
Piny můžu hledat u jiných uživatelů („pinerů“). Z internetu je připíchnu zkopírováním URL adresy obrázku, použitím „pin it buttonu“ nebo je můžu nahrávat přímo z počítače. Jste firma a chcete přece dostat lidi na váš web, tak používejte fotky hlavně od vás nebo, jak už bylo zmíněno, ukazujte inspiraci, která s vaším podnikáním souvisí.
Krok čtvrtý – tipy a triky
1. Je důležité mít krásné fotky ve větším rozlišení. Právě fotky jsou tím nejdůležitějším, co přiláká pozornost. Nezapomeňte taky ke každé přidat krátký výstižný popisek. Fotky by taky měly odkazovat na něco inspirujícího. Právě inspirace a její sdílení je hlavní myšlenkou Pinterestu a tím, co všechny pinery sdružuje.
2. Nezapomeňte na to, že se jedná především o vaši online výkladní skříň. Pokud nabízíte týden slev, upozorněte na to. Pokud oslavujete Vánoce nebo snad máte speciální nabídku na začátek letních prázdnin, podělte se o to. Nezapomeňte také zdůraznit to, čím se lišíte od své konkurence.
3. Nebojte se založit třeba skupinovou nástěnku, kde vám můžou svými piny přispívat i ostatní uživatelé. Tím se sblížíte se svou komunitou a nejspíš objevíte i některé influencery, se kterými můžete dále spolupracovat.
4. Pro pokročilé uživatele může být velmi zajímavé také to, že je možné své piny nahrát prostřednictvím webkamery (pokud provádíte něco extra super, tak to hned v reálném čase klidně sdílejte online).
5. Nezapomeňte také na to, že vám díky novému firemnímu profilu Pinterest nabízí „Pin it button“ (tlačítko Připíchni), který můžete přidat na své stránky, a tím usnadnit volné sdílení obrázků z vašeho webu všem návštěvníkům.
Propojení s jinými sítěmi
Nejjednodušší založení osobního profilu na Pinterestu je prostřednictvím už hotového profilu na Facebooku. Stačí být jen online na Facebooku. Díky tomu potom můžete skrz tlačítko u náhledu pinů některé zajímavé piny přidat na svůj Timeline. Opačně (tedy připíchnout fotku z Facebooku na Pinterest), ale není možné. Zajímavé piny můžete sdílet také úplně stejně na Twitter.
Další zajímavou možností je také sdílení fotek ze sociální sítě Instagram. V tom případě se musíte do Instagramu připojit přes počítač, a potom nahrát na Pinterest URL adresu vybraného obrázku úplně stejně, jako z kterékoliv jiné stránky.
Nezapomeňte! Sledujte, o co je aktuálně zájem, a podle toho upravujte svůj obsah. Objevujte, sdílejte, inspirujte, sledujte reakce a hlavně se nebojte novinek! Už jste četli náš článek, jak marketingově Pinterest využít?
Navíc jsme připravili novinku - odpolední školení Marketing na Pinterestu, Google+ a LinkedIn! Co na to říkáte?
Pokud by vás zajímalo, jak si stojí Pinterest oproti ostatním sociálním sítím, přečtěte si náš článek Sociální sítě v záři reflektorů.
Zdroje:
Hwang, Enid. What is the ideal size for a profile picture on Pinterest? Pinterest
We wanto to help your business get the most out of Pinterest. Pinterest
What works. Pinterest
Meet Instagram. Instagram