Jak už název napovídá, jedná se o sociální síť od společnosti Google. Nehledejte v něm však kopii známějšího Facebooku. V Googlu+ nemáte třeba totiž přátele, ale lidi si třídíte do kruhů, kterým potom můžete sdílet příspěvky, mířené dané skupině.
Proč byste měli využívat účet na Google+?
- To, že máte účet a jste na něm aktivní, ovlivňuje výsledky vyhledávání ve vyhledávači Google. Získáte tak výhody, za malou investici, které byste získali po optimalizaci celého webu.
- Po vyplnění údajů o vaší firmě, tedy i adresy, se bude vaše firma zobrazovat v Mapách Google a svůj profil si můžete vylepšit pomocí virtuální prohlídky Google Street View Trusted s možností přidání profesionálních fotografií.
Vše vám ukážeme krok po kroku
1. Pro vytvoření firemní stránky je nezbytné mít osobní Gmail účet
Založit si Gmail účet můžete na této stránce. Já si pro tuto příležitost vymyslím firmu Cukrárna Paraple.
Po přihlášení do vašeho nového účtu si najdete vpravo nahoře v aplikacích ikonu G+, na kterou kliknete.
2. Přidejte přátelé a zájmy do svých „kruhů“
Získáte tak přístup ke kontaktům a vaše stránka se bude moci šířit mezi ostatní. V tomto kroku také vyplňujete informace o sobě na svém osobním účtu.
3. Po přihlášení k účtu si vlevo v menu najdete položku „Stránky“
Toto rozložení odpovídá klasickému rozhraní. V novém rozhraní se ke svým firemním stránkám dostanete po kliknutí na profilový obrázek. Nové stránky pak vytváříte přes rozhraní Moje firma.
4. Následně se vám zobrazí tlačítko „vytvořte stránku na Google“.
5. Zobrazujte se v Mapách Google
V dalším kroku si podle zadání adresy nebo názvu firmy spustíte vyhledání v mapě.
Já vytvářím pro návod fiktivní firmu, takže si adresu vymyslím. Pokud vaši adresu Google nenašel, klikněte na „Název a adresa byly zadány správně" a údaje doplňte ručně.
Google vás vyzve k vyplnění informací o vaší firmě, aby vás zařadila do mapy. Následně po vás Google bude chtít ověření údajů. Bez tohoto kroku se vaše firma v mapách neobjeví, takže se tomu nevyhnete.
Máte na výběr ze dvou možností ověření – přes telefon anebo zaslání pinu poštou, to ale trvá 1 – 2 týdny.
Po ověření telefonem (nebo po žádosti o zaslání pinu poštou) vás Google provede doplněním všech dalších údajů o vaší firmě. Snažte se vyplnit vše, co je možné.
Díky vyplněným kompletním údajům se vaše firma stává pro Google relevantnější a ve vyhledávání se dostává na vyšší pozice.
Zákazníci mají také možnost vás hodnotit a hodnocení se zobrazí u výsledku při vyhledání vaší firmy v Google vyhledávači.
6. Buďte aktivní!
Teď už vám nic nebrání v tom, abyste přispívali na svou „zeď“ nebo do komunit, ke kterým se můžete připojit.
Buďte hlavně aktivní a tvořte příspěvky, které souvisí s vaším oborem a oslovte tak své klienty nebo zákazníky. Příspěvky na Google+ by měly být zaměřené na novinky z vašeho oboru, úspěchy vaší firmy, případové studie, články, zajímavé poznatky a novinky. Na rozdíl od příspěvků na Facebooku nebo akčních Tweetů, zde si budujete prestiž a image odborníka.
Jak na účet na YouTube?
Pokud ještě nemáte založený firemní kanál na YouTube, je ideální a nejjednodušší založit si ho přes Google+. Účty se propojí a přepíše se i uživatelské jméno a profilová fotka.
Po registraci na Google+ se můžete firemním jménem pohybovat i na YouTube (videa sledovat, označovat jako oblíbena, nebo se hlásit k jejich odběru). Abyste však byli jako firma na YouTube přítomní (videa komentovat, nahrávat nebo vytvářet seznamy videí) , potřebujete vytvořit svůj kanál. Najeďte na stránku Všechny mé kanály nebo si v účtu Google najděte ikonu Youtube v aplikacích. Zkontrolujte údaje, (jméno a profilový obrázek převzatý z Google+) a potvrďte vytvoření kanálu.
Upravte si kanál a nahrávejte videa!
Při úpravě kanálu na YouTube si do profilu zvolte úvodní fotku. Grafika kanálu má však dané požadavky. Doporučená velikost fotky je 2560 x 1440 pixelů a maximální velikost souboru je 4 MB.
Ikona (profilová fotka) je propojená s fotkou, kterouj jste si nahráli k účtu Google, takže tady ji už nahrávat nemusíte. A už můžete nahrávat videa, vytvářet seznamy videí a odebírat zajímavé kanály a vytvářet obsah, který vaše fanoušky bude bavit.
Zaujali vás tyto sítě, a zajímají vás marketingové vychytávky a triky? Přihlaste se na naše školení Marketing na sociálních sítích.