Již několik měsíců (oficiálně od 30. září) je v Česku postupně spouštěna možnost nastavit reklamy na Instagramu. Tuto možnost získá postupem času každý, kdo propojí svůj účet na Instagramu s firemní stránkou na Facebooku.
Jak tedy postupovat krok za krokem?
1) Najeďte do nastavení vaší firemní stránky na Facebooku. V menu vyberte Instagramové reklamy a zvolte „Přidat účet“. Zde máte dvě možnosti.
a) Účet na Instagramu již máte vytvoření, pak vyplníte uživatelské jméno a heslo.
b) Účet na Instagramu ještě nemáte a vytvoříte ho přímo na Facebooku. Zvolíte si uživatelské jméno a zadáte e-mail. Na tento e-mail vám přijdou pokyny pro nastavení vašeho hesla.
Vaše dva profily se spárují.
2) Otevřete Správce reklam nebo Power Editor a dejte vytvořit novou kampaň
Instagramové reklamy jdou vytvořit jak přes Správce reklam, tak přes Power Editor.
Ještě neumíte nastavovat pokročilé reklamy na Facebooku přes Power Editor? Zveme vás na workshop.
Záleží jen na vás, který z nástrojů je vám bližší. Princip nastavení zůstává stejný. Vyberete si konkrétní účel. Pokud pro daný účel je možné nastavit reklamy i na Instagramu, Facebook vás upozorní. V současné době je to možné jen pro proklik na web, propagaci příspěvků, zhlédnutí videa a instalaci aplikace.
Nastavte parametry cílové skupiny, rozpočet, cenu. Cena se bude optimalizovat dle účelu a nezmění se, pokud na Instagramu reklamy spustíte nebo ne. Facebook chápe Instagram jako další zařízení, ve kterém vaši reklamu zobrazí.
Prohlédněte si, jak se bude reklama na Instagramu zobrazovat a objednejte reklamu.
3) Jak vyhodnocovat reklamu na Instagramu?
Informace o tom, jak si vaše reklama na Intagramu vedla, najdete na Facebooku ve Správci reklam, případně v Power Editoru. V přehledu kampaně dáte možnost Rozdělit podle Umístění a Instagramové výsledky se zobrazí v jednom řádku. Pak již můžete přidávat sloupce, jak jste zvyklí. Tedy vyfiltrovat si počet hodnocení „To se mi líbí“, kliknutí na web, ale i skrytí příspěvku apod.
4) Jaké reklamy nahrát na Instagram
Přestože propojit reklamy z Facebooku na Instagram je umožněno, neznamená to, že je to vždy šťastné řešení. Uživatelé Instagramu jsou zvyklí, že na této síti vídají pěkné až umělecké fotky. U reklam se může stát, že umělecká fotografie nemusí korespondovat s obsahem sdělení. Nebo, což je ještě horší varianta, na Instagram pustíte reklamu s koupeným, nepřirozeným, neosobním obrázkem. Reklamy na Instagramu jdou velice snadno skrývat. Tak pozor, abyste neskončili dřív, než jste začali.
Chcete se naučit pracovat s Instagramem, nastavovat reklamu a vytvořit na vašem účtu zajímavý obsah? Neváhejte a přihlaste se na workshop Instagram krok po kroku.
Potřebujete poradit, jak pracovat s dalšími sítěmi? Přijďte na školení Marketing na sociálních sítích.
Hodně štěstí.