×

#Hashtag

Co je to hashtag? Je to slovo nebo fráze označená předponou „#“. Význam slova označeného tímto symbolem je chápán jako forma klíčového slova. Nejčastěji je využíván v informačních systémech k jednoznačnému označení článků, dokumentů nebo jejich částí, popřípadě klíčových, či podstatných slov. Prvopočátky hashtagu byly v oblasti programování, hashtag jak ho známe dnes se dostal do povědomí široké veřejnosti až s rozvojem sociálních sítí.

Sociální sítě a hashtagy

Hashtagy na Instagramu | Rh+ marketing

Většina sociálních sítí podporuje hashtagy – z těch nejpoužívanějších a nejznámějších v českém prostředí to jsou Facebook, Twitter, G+, Pinterest, Instagram, YouTube. Krátce v roce 2013 mohli uživatelé používat hashtag i na sociální síti Linkedln, vzhledem k častému používání a zanášení zbytečnostmi se rozhodli v Linkedlnu opustit jeho podporu.

Hashtag neslouží jenom pro zábavu a komunikaci, ale také jako nástroj mobilizace, shromáždění informací apod. Stal se jedním ze základních nástrojů moderního marketingu. Využívá se jako nástroj propragace a současně i zpětné vazby. Tvůrci si vyhledáním svého hashtagu zjistí, kolik lidí jej použilo a jaký dosah měl.

Hashtagy na Instagramu

Hashtagy jsou oblíbený nástroj, mezi nejpoužívanější hashtagy na Instagramu  patří #love, #instagood, #me, #cute, #follow, #like, #happy, #fun. Instagram využívá ve velké míře hashtagy, výhodou navíc je, že pokud ke své fotografii přidáte reklamní hashtag (například #mercedes),tak se vaše fotogrefie může líbit i lidem, které vůbec nesledujete. A jak by ve skutečnosti vypadala internetová hashtagová konverzace  v reálném životě najdete ve videu, které vás určitě pobaví.

Ještě nemáte založený účet na Instagramu? Postupujte podle našeho návodu "Jak založit Instagram" a budete mít profil za pár vteřin hotový.

Příklady využití hashtagu

Například v roce 2007 oznamoval hashtag #sandiegofire aktualizace související s neštěstím, které se stalo v San Diegu. Využití našel hashtag i ve volební kampani, kdy jej použila ODS v předčasných parlamentních volbách na podzim roku 2013, hashtag #Volím_pravici jsme mohli vidět na všech modrých plakátech a bilbordech ODS. Zvláštností  je na hashtagu ODS to, že používá diakritiku a potržítko.

Naučíme vás správně marketingově využít Instagram i další sociální sítě na našem nejoblíbenějším kurzu Moderní marketing.

Jak napsat #hashtag

Hashtag se na sociální síti vytvoří automaticky, když před daný výraz napíšete křížek. Pojďte si rovnou vyzkoušet napsat hashtag: 

  • Ve Windows vytvoříte kombinací tlačítek: CTRL+ALT+X, ALT+35, nebo pravý ALT+X
  • Na Mac OS X (počítače a notebooky Apple): ALT+3
  • Pokud je na vašem počítači nastavena americká klávesnice: SHIFT+3

Vytvoření vlastního hashtagu

Vytvoření vlastního hashtagu je jednoduché, nejdříve se doporučuje udělat malý průzkum, zda zamýšlený hashtag už není používán. Stačí pouze napsat do vyhledávače konkrétní hashtag. Vlastní hashtag si vytvoříme tak, že před naše klíčové slovo vložíme symbol #. Příkladem může být hashtag v rámci našeho projektu Brno daruje život #darujizivot.
 

Chcete se naučit správně využívat hashtag? Dozvědět se jak vytvořit na vašem instagramovém účtu nevšední obsah či nastavovat reklamu? Neváhejte a přihlaste se na náš workshop Instagram krok po kroku.

Původní čánek je napsaný v březnu 2014, v březnu 2017 byl lehce aktualizován.

Zdroje:

Oficiální web Linkedln 2013 (cit. 03-12-2014) 

The Offical Zagg Blog 2014 (cit. 03-12-2014) 

Portál Videa česky 2014 (cit. 03-12-2014) 

Související články

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.